2η Εργασία

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών – Πιλοτικό Πρόγραμμα
(Σεπτέμβριος 2011)
2η Εργασία
Γενική επισήμανση:
Η δεύτερη εργασία συνδυάζει την θεωρία με την πράξη, καθώς προϋπόθεσή της αποτελεί η εφαρμογή σε πραγματικές συνθήκες στην σχολική τάξη τόσο των παιδαγωγικών/μαθησιακών αρχών, οι οποίες ενσωματώνονται σε ένα διδακτικό σχέδιο, όσο και των αρχών διαμόρφωσης και συντονισμού μια ομάδας, οι οποίες συμβάλλουν στην αξιοποίηση του δυναμικού της. Επιμορφούμενοι οι οποίοι την δεδομένη χρονική στιγμή δεν βρίσκονται σε τάξη (αποσπασμένοι, άδειες κλπ) οφείλουν υλοποιήσουν την εφαρμογή σε τάξη συναδέλφου τους


Α. Αξιοποιώντας
- την πολύτιμη εμπειρία σας ως εκπαιδευτικοί της πράξης,
-την εμπειρία των δύο τριημέρων ως επιμορφούμενοι,
- το σχετικό υλικό που μελετήσατε στο πλαίσιο του προγράμματος,
Α1: Σχεδιάστε ένα Σχέδιο Διδασκαλίας (ΣΔ) 45’ ή 90’, με βάση τις αρχές και την φιλοσοφία των νέων προγραμμάτων σπουδών του νέου σχολείου δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση:
- της αισθητικής εμπειρίας στην εκπαίδευση (Υλικό: ενότητα Α5) είτε/και
- της Τέχνης στην εκπαίδευση (Υλικό: ενότητα Α6) είτε/και
- της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (Υλικό: ενότητα Α7) είτε/και
- των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (Υλικό: ενότητα Α8) είτε/και
Επισημάνσεις:
1. Η θεματική ενότητα που θα καλύπτει το ΣΔ είναι απολύτως δικής σας επιλογής
2. Η έμφαση που θα δώσετε σε αισθητική εμπειρία, ή/και τέχνη, ή/και περιβάλλον ή/και ΤΠΕ αντανακλά απολύτως τις δικές προτεραιότητες.
3. Η συνολική έκταση του ΣΔ (συμπεριλαμβανόμενων φύλλων δραστηριοτήτων κλπ) δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 12 σελίδες.
4. Για την ανάπτυξη του ΣΔ θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε την επισυναπτόμενη φόρμα προκειμένου η εργασία σας να αξιοποιηθεί δυνητικά ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης
5. Είναι προφανές ότι μπορείτε να αξιοποιήσετε σχέδια διδασκαλίας, που έχετε δημιουργήσει οι ίδιοι προσωπικά και έχετε ήδη εφαρμόσει στις τάξεις σας, παρουσιάζοντάς τα αναθεωρημένα και εμπλουτισμένα με βάση τα ζητούμενα της παρούσης εργασίας και τις νέες εμπειρίες και γνώσεις που αποκτήσατε.
Α2. Εφαρμόστε το σχέδιο διδασκαλίας στην τάξη σας. Με βάση την εμπειρία της εφαρμογής σε πραγματικές συνθήκες
Α2.1 Ενσωματώστε τις απαραίτητες αλλαγές και βελτιώσεις στο αρχικό σχέδιο
Α2.2 Συντάξτε μια δισέλιδη το πολύ αναφορά, στην οποία θα καταγράφετε τις εντυπώσεις από την εφαρμογή στην τάξη (π.χ. τι πήγε καλά, τι χρειάστηκε να αλλάξετε κλπ) στο πλαίσιο μιας αναστοχαστικής προσέγγισης.
Α3: Προετοιμάστε μία Μικροδιδασκαλία 15’, η οποία αποτελεί τμήμα του ανωτέρω ΣΔ.
Επισημάνσεις:
1. Η προετοιμασία της Μικροδιδασκαλίας αφορά την παρουσίαση (διάρκειας 15’) που θα κάνετε στο τρίτο τριήμερο της επιμόρφωσης σας με βάση το σχετικό πρόγραμμα.
2. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτείται να παραδώσετε στον επιμορφωτή σας οτιδήποτε πριν από την παρουσίαση, εκτός αν εσείς κρίνετε διαφορετικά .
3. Μετά από κάθε Μικροδιδασκαλία ακολουθεί συζήτηση (15’) με τον επιμορφωτή και τους συναδέλφους της ομάδα σας.
4. Σας ξαναστέλνουμε το σχετικό κείμενο για την προετοιμασία των μικροδιδασκαλιών καθώε και τα ενδεικτικά κριτήρια για την αξιολόγηση τους από τους επιμορφωτές

B. Στην πρώτη εργασία, σας είχε ζητηθεί να σχεδιάσετε τα βήματα που θα ακολουθήσετε προκειμένου να συμβάλετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην διαμόρφωση ομάδας της τάξης σας. Αξιοποιώντας:
- την πρώτη σας εργασία αυτήν καθ’ αυτήν
- την ανατροφοδότηση που λάβατε από τον επιμορφωτή σας,
- τις εμπειρίες που αποκομίσατε στα 2 τριήμερα της επιμόρφωσης
- το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο του προγράμματος,
- και βέβαια την πολύτιμη εμπειρία σας ως εκπαιδευτικοί της πράξης
Β1. Να εφαρμόσετε στην πράξη τα βήματα για την διαμόρφωση ομάδας στην τάξη σας με τον τρόπο στον οποίο ασκηθήκατε και οι ίδιοι στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης.
Β2. Σε μια δισέλιδη το πολύ αναφορά αποτυπώστε με σαφήνεια τα βήματα που τελικά ακολουθήσατε στην πράξη για την διαμόρφωση ομάδας, σημειώνοντας τυχόν διαφοροποιήσεις και συμπεριλαμβάνοντας τις ακριβείς οδηγίες που δώσατε.
Να συμπεριλάβετε επίσης τις αναφορές των μικρών ομάδων των παιδιών επί λέξει με τη σειρά που τις ανακοίνωσαν στην ολομέλεια, προτάσσοντας κάθε φορά την ονομασία (παρατσούκλι) που διάλεξε για τον εαυτό της κάθε ομάδα.
Β3. Καταγράψτε ένα συγκεκριμένο στιγμιότυπο που συνέβη στην τάξη σας και σας προβλημάτισε ή σας δυσκόλεψε. Να αφηγηθείτε το γεγονός όσο πιο πιστά και λεπτομερώς γίνεται αναφερόμενοι σε διαλόγους, συμπεριφορές παιδιών, αντιδράσεις κλπ Η περιγραφή είναι σημαντικό να είναι συγκεκριμένη και όχι γενική και να αναδεικνύει όσο γίνεται περισσότερες πλευρές του συμβάντος (έως μιάμιση1,5 σελίδα).
Β4. Αναστοχαζόμενοι κριτικά το στιγμιότυπο που ήδη αποτυπώσατε και με την βοήθεια της μέχρι τώρα εμπειρίας σας, διερευνήστε πώς η κατανόηση του στιγμιοτύπου μπορεί να συμβάλει στην βαθύτερη κατανόηση της διεργασίας διαμόρφωσης μια ομάδας.
(έως τρεις 3σελίδες). Θα σας βοηθήσουν οι ακόλουθοι άξονες:
- εντοπίστε τα στοιχεία που συνετέλεσαν στην εμφάνιση και κορύφωση της δυσκολίας (πού, πώς, σε ποιά στιγμή, με ποιά μορφή, συμπεριφορά κ.τ.λ.) και πώς πως νοιώσατε
- αναρωτηθείτε τι αφορούσε η εμφανιζόμενη δυσκολία (ποια πλευρά ή θέμα της διεργασίας της ομάδας στην παρούσα φάση της (πχ τον βαθμό οικειότητας ή ασφάλειας, ή την καθαρότητα του συμβολαίου κ.α.), ποιες σχέσεις,
- με ποιο τρόπο οι αντιδράσεις των παιδιών ήταν βοηθητικές (πχ τι πιθανά χρήσιμη πληροφορία περιείχαν ακόμα και αν κάποιες έμοιαζαν εκ πρώτης αρνητικές….)
- με ποιο τρόπο λειτούργησαν οι ενέργειες και αντιδράσεις σας ως εκπαιδευτικού της πράξης
- τελικά τι εκτιμάτε ότι αποκομίσατε από όλη τη διαδικασία τόσο εσείς ως εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές σας στο επίπεδο των σχέσεων μεταξύ τους αλλά και της διαμόρφωσης της ομάδας τους.

Γενικές Οδηγίες Μορφοποίησης Κειμένου Εργασίας σε word
• Η γραμματοσειρά θα είναι Times New Roman (12) για το κυρίως κείμενο και (14) για τις κεφαλίδες.
• Το κείμενο θα είναι σε πλήρη στοίχιση (Justified)
• Οι Επιμορφούμενοι αποστέλλουν ηλεκτρονικά τη 2η εργασία έως τις 15 Οκτωβρίου 2011. Η υποβολή των εργασιών γίνεται με βάση τα έντυπα τα οποία έχετε ήδη λάβει.
• Οι επιμορφωτές σας αποστέλλουν την ανατροφοδότησή τους έως τις 15 Νοεμβρίου 2011.
• Η Μικροδιδασκαλία παρουσιάζεται στο τρίτο τριήμερο με βάση το πρόγραμμα.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ